5 Eylül 2010 Pazar

Senior Living



Röyksopp, son dönemlerimde dinlemekten en zevk aldığım gruplardan. Ben genellikle yaz mevsiminde çok bunalanlardan ve sıkılanlardanım.Ve daha az deneysel,hafif elektronik ,pop ritimli şarkıları dinliyorum. Dolayısıyla geçen yaz "Junior" albümü bana çok iyi gelmişti.Haliyle Röyksopp'un daha önce beğenilmiş ama bir tarafa kaldırılmış "The Understanding" ve "Melody A.M." albümleri gün yüzüne çıkarılıp dinlenmişti kış boyu ve ardından heryerde sık sık haberlerine rastladığımız Senior albümünün dedikoduları ile beraber merakla beklenmeye başlanmıştı. Ve nihayet iki-üç hafta kadar önce dinlemeye başlayabildik.

Röyksopp'u "Junior" ile tanımış ve diğer iki albümünü pek beğenmeyen nam-ı değer anti-downtempocular Senior'ı çok beğenmeyeceklerdir. Fakat kesinlikle kötü bir albüm değil.İlk dinleyişte enstürmantel bir albüme kendimi hazırlamış olmama rağmen beni de sarmasa da albüm için biraz emek verdikten sonra nimetleri ortaya çıkıyor.

Ritim genel olarak çok düşük sadece Tricky 2'da biraz hareketleniyor. Onun dışında da downtemponun hakkını verecek düzenlemeleri ile çok başarılı şarkılar. Ben özellikle The Fear'ın ara bölümündeki bas düzenlemesini çok beğeniyorum. Albümün dinleyiciyi kendine çekmekte en zorlandığı yanı vokal olmayışı olsa gerek. Önceki albümün bu kadar tutmasında, popülerleşmesinde hiç şüphesiz ki Robyn'nin Karin Dreijer'in, Anneli Drecker'in büyük etkisi vardı.Junior'ı kaotik hale sokan, ona ilkel ritimler kazandıran, bir gün ışığı sadeliği yaşatan ritimler de yok Senior'da. Ergenlik döneminin kendi içi ile sürekli baştan silinen ve çizdikce kendini kendine gösteren ruh hali Senior'da kendini terk edip melankolik görme biçimleirine bırakmış. Fena mı olmuş. Bence çok güzel olmuş. Özellikle The Alcholic ve Senior Living bahsettiğim durumun en çok hissedildiği parçalar.

Albüm özelinde bir kaç şarkıyı incelemek gerekirse Röyksopp enstürmantel projesinde ritimlerle,samplelarla, efektlerle bir bir cümleler kurmuş, derdini, ruhunu, oluşunu anlatmış. MİSAL The Alcholic'de bir alköl bağımlısının kendini alkölden çekişini ve kendini tutkusuna bırakışını bir ileri bir geri çok güzel duyuruyor; duymaya çok alıştığımız "yağmur sonrası gelen toprak kokusu ve huzuru" italikli sample daha önce hiç bir şarkıda bana bu kadar anlamlı gelmemişti.Senior Living başlıbaşına bir dönem şarkısı olarak öne çıkarken albümün biyografik kimliği ile ilişki kurabilmemizi sağlıyor. Ya da The Fear'da bizi bu kadar gerim gerim gererken yapmak istedikleri iskeleti iyi oluşturdukları anlaşılıyor.Albümde yazılı hiçbir söz olmadığı için ben her şarkı için hikayeler kurdum, kendimi kandırdım belki de. Mesela The ALCHOLİC VE Coming Home'u birleştirip evini terk etmiş, ve dönmek için çok geç kalmış bir adamı hayal ettim. Ne kadar da kötüyüm alkolik birine son derece ahlaki bir bakış açısı ile yargılayıp cezalandırmışım.Ama albümün dramatik yapısını süslemek istemiyordum sanırım.

Yine şarkılar üzerinden düşüncek olursak "The Drug" albümün diğerlerine göre hazmetmesi en kolay parçalarından albüm genel olarak downtempo ve trip hop sularında giderken The Drug, kısa süreli bir minimal techno havasına sokuyor albümü.

Albümle ilgili çıkarabildiğim notlar bunlar bence kesinlikle üstünde durulmaya değer bir albüm.Downtempo için Melody A.M. kadar iyi değil belki ama SENİOR LİVİNG.

Unutmadan bloğa çok uzun zamandır yazamadığımın farkında ve bana verdiği dayanılmaz ağırlığı yaşadığımı belirtmeliyim. Olmadı... yaz döneminde blokta olamadım. Hep ders çalışmam gerekiyordu. Güzel Sanatlar Fakültesini kazanmak için çabalamak gerekiyordu. bıdıbıdıbıdı. ama artık düzenli olarak güncelliycem umarım.

Senior Living


The Drug Video ben pek beğenmedim videoyu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder